1 juni 2015 Van Baarlo naar Hirtshals *Denemarken - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van MathenMarlene - WaarBenJij.nu 1 juni 2015 Van Baarlo naar Hirtshals *Denemarken - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van MathenMarlene - WaarBenJij.nu

1 juni 2015 Van Baarlo naar Hirtshals *Denemarken

02 Juni 2015 | Denemarken, Hirtshals

Om 7 uur zijn we vertrokken. Dit jaar met eigen auto, nadat we 20 jaar lang het vliegtuig hebben genomen om naar onze zomervakantiebestemming te reizen.
We hebben bijna 980 km voor de boeg vandaag. De temperatuur buiten geeft 12 graden aan als we op pad gaan. Het is bewolkt, het waait hard, en gelukkig is het droog.
Na Venlo gaan we de Duitse snelweg op en komen er pas in Denemarken vanaf.
De reis verloopt voorspoedig. In 10.15 uur klaren we de klus, met 3x een rustpauze er in. Wat een ruimte zien we om ons heen. Het lijkt Zuid Limburg wel. Heel veel akkerland, en velden met lijnzaadplanten. Die gele kleur………. Echt prachtig. Zeker als de zon achter een dikke wolk uit komt en de planten nog eens extra verlicht. Verder zien we zowel in Duitsland als in Denemarken heel veel windturbines in het landschap staan. Vandaag draaien ze volop. Het waait enorm hard.
Als we in Denemarken komen pakken donkere zwarte wolken zich samen. Ook hier valt er dan een flinke bui uit, maar gelukkig iedere keer van korte duur.
Ons hotel is van de oude stempel. Ons optrekje bestaat uit een houten huisje met een twee persoonsbed, een bedbank, geen TV, geen wifi! De badkamer is schoon maar erg sober. Er is geen fohn aanwezig. Help…….. :-) . Het huisje kan wel een likje verf gebruiken. We kijken uit over de duinen, en op nog geen 100 meter van ons vandaan zien we het strand en de zee liggen.
Het is vreselijk guur aan het strand. Door de harde wind voelt de temperatuur als een graad of 7. Na een korte wandeling houden we het voor gezien aan het water. Binnen is het aangenamer

Actief sinds 30 Okt. 2014