2 juni 2015 Van Hirtshals naar Kristiansand - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van MathenMarlene - WaarBenJij.nu 2 juni 2015 Van Hirtshals naar Kristiansand - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van MathenMarlene - WaarBenJij.nu

2 juni 2015 Van Hirtshals naar Kristiansand

02 Juni 2015 | Noorwegen, Kristiansand

Als om 8 uur de wekker afloopt regent het pijpenstelen. De wind is een beetje gaan liggen, en de zee lijkt wat rustiger dan gisterenavond.
Het was koud vannacht. Een extra dekbed was nodig om het warm te krijgen. Maar toch hebben we goed geslapen.

Na het ontbijt rijden we naar de ferryterminal van Color Line. Met de Speed I ferry steken we over naar Noorwegen. De vaart duurt 3 uur en 15 minuten.
Het regent steeds harder en de wind trekt ook weer aan.
Rond 11.15 uur mogen we inschepen. We worden naar het autodek gedirigeerd en daar mag de auto tot 15.30 uur blijven staan. We mogen er zelf niet meer in. We brengen onze tijd door op een -heerlijk zittende- stoel in de lounge. Aanvankelijk verloopt de vaart rustig, maar halverwege komen er steeds meer schuimkoppen op het water en gaat het schip meer en meer deinen. Om ons heen zien we een aantal mensen groen en geel worden. Nu begrijpen waarom ze vanmiddag bij alle vuilnisbakken dikke witte papieren zakken hebben neergelegd.
Zij zagen letterlijk en figuurlijk de bui al hangen

De laatste 2 uur van de reis waren dan ook niet fijn.
Het evenwichtsorgaan was overstuur, de maag wilde ook mee doen. Gelukkig bleef alles binnen.

Toen we in Kristiansand aankwamen waaide het daar nog steeds heel heftig, Echter het was droog, maar heel erg koud.
Mensen liepen met de sjaal om en muts op. Sommigen hadden de handschoenen nog aan.
Gisteren heeft een cruise-schip niet aan kunnnen meren in Kristiansand vanwege de hevige wind. Een ferry vanuit Hirtshals kwam uren te laat binnen in Kristiansand.
Dan hebben wij nog mazzel gehad vandaag :-)

De receptionist van het hotel weet te melden dat het morgen beter wordt, en dat volgende week de " zomer " begint.
We zijn benieuwd.
Morgen begeven we ons naar Stavanger. Het zou fijn zijn als het tijdens ons verblijf tussen de fjorden aangenaam weer zal zijn. Maar helaas hebben we dat zelf niet in de hand

Groetjes,

Math en Marlène