3 en 4 juni 2015 Kristiansand / Stavanger - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van MathenMarlene - WaarBenJij.nu 3 en 4 juni 2015 Kristiansand / Stavanger - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van MathenMarlene - WaarBenJij.nu

3 en 4 juni 2015 Kristiansand / Stavanger

04 Juni 2015 | Noorwegen, Stavanger

Gisteren vertrokken vanuit Kristiansand. En alweer viel er regen. Dikke bewolking vergezelden ons tijdens onze rit. Het was een prachtige route. Het eerste deel over de E39 (tolweg), daarna verder over de Fv44, een weg door de bossen, langs de kuststrook en langs akkervelden. Werkelijk prachtig. Halverwege de rit klaarde het heel langzaam op en toen we in Stavanger aankwamen was het zo waar droog en scheen er een mager zonnetje.
De wind was koud en schraal. Toch nog maar even naar buiten voor een wandeling rondom het meer dat dicht bij het hotel ligt.
Dat was toch wel lekker na een aantal uren rijden. Tijdens de wandeling zagen we aan een boom allemaal fopspenen van zuigelingen hangen. Blijkbaar is dat een soort traditie. Als je een bepaalde leeftijd hebt bereikt als baby moet de speen weg. Deden ze dat in Nederland ook maar eens.................

Vandaag een mooie dag. Vannacht heeft geregend, maar overdag was het prachtig weer. De jas kon soms uit. We zijn te voet naar Stavanger Centrum gelopen en later ook weer te voet terug.

De hele dag in Stavanger doorgebracht. Het is een leuk klein stadje, gedeeltelijk oudbouw, gedeeltelijk nieuwbouw. Er is een behoorlijk grote haven, waar ferry's aanmeren en waar schepen vertrekken voor een dagtocht.
We een onder andere een bezoek gebracht aan het Noors Oliemuseum. Dat was een leuke en interessante ervaring.

Morgen gaan we verder, richting de fjorden. Nog een dag goed weer volgens de berichten, daarna waarschijnlijk 4 dagen regen.
Hopelijk klopt dat niet...........

groetjes

Math en Marlène