6 juni 2015 Van Saudasjoen naar Eidfjord - Reisverslag uit Eidfjord, Noorwegen van MathenMarlene - WaarBenJij.nu 6 juni 2015 Van Saudasjoen naar Eidfjord - Reisverslag uit Eidfjord, Noorwegen van MathenMarlene - WaarBenJij.nu

6 juni 2015 Van Saudasjoen naar Eidfjord

06 Juni 2015 | Noorwegen, Eidfjord

De hele nacht heeft het geregend. Toen we vanochtend opstonden lag de hele fjord in de mist. Na een ontbijt zijn we op ons gemak vertrokken. De weerberichten melden dat het vanmiddag beter wordt.

Het eerste stuk van onze route was het erg nat, en hier en daar erg mistig. Soms was het lastig om te zien waar de weg zich precies naar toe bewoog. Gelukkig was dat maar een klein stuk, daarna werd het zicht beter

We hebben al met al toch weer een prachtige dag gehad. Daar waar we een tijdje uit de auto wilden was het droog, de nevel van de watervallen niet meegerekend. Ook hebben we flinke zonnige periodes gehad. De temperatuur komt echter niet boven de 15 graden uit.

De wegen waren goed begaanbaar. In de Hardangerfjord zagen we enorm veel boomgaarden met fruitbomen erin. De kersenbomen stonden prachtig in bloei.

Vandaag door menige tunnel moeten rijden. Op zich gaat dat heel goed, alleen zijn ze erg donker. De mooiste tunnels vonden we op de route naar de Voringfossen (foss betekent waterval). Als een spiraal ging de weg omhoog, maar je bleef in een tunnel rijden. Een knap staaltje arbeid!

Op onze route naar wegnr. 7 hadden we zelfs een rotonde in de tunnel liggen. 3 kwart rond bracht je naar het noorden, een kwart rond bracht je op de weg naar Oslo. Heel bijzonder om dit tegen te komen. Daarnaast lag de rotonde in een prachtig blauw licht, zodat hij goed zichtbaar was.

We hebben onderweg een aantal heel mooie watervallen gezien, waarvan de Langfossen en de Latefossen toch w el de mooiste waren. Zelfs mooier dan de Voringfossen, alhoewel die 2 regenbogen in zijn nevel had liggen.
Doordat er nog veel sneeuw ligt, en er veel smeltwater is, dondert het water met veel geluid naar beneden. Echt prachtig.

Rond half 4 kwamen we in Eidfjord aan. Voor het hotel, dat prachtig aan het fjord gelegen is, lag een groot cruiseschip. Tegen 20 uur voer het weg. Wat een enorm drijvend hotel!

Morgen gaan we door naar Bergen. Benieuwd wat er dan weer op ons pad komt.

Actief sinds 30 Okt. 2014